De anställda har inte heller fått några garantier för att de får någon lön på torsdag.

Kronofogden har hittills utmätt 5,1 miljoner kronor för fyra fordringsägares räkning. I dag går ytterligare fem skulder på sammanlagt nästan tre miljoner kronor till utmätning. Redan i morgon är det dags för nästa utmätning på drygt en miljon. Inom ett par veckor handlar det om utmätningar på sammanlagt cirka 43 miljoner kronor.

Förra veckan gav SEB beskedet att det fanns pengar att mäta ut på Saabs konto. Nu har Kronofogden också fått information från Nordea och begärt att banken spärrar pengarna.

Antalet fordringsägare som vänder sig till Kronofogden för att driva in pengar från Saab växer hela tiden. Nu kommer även allt fler utländska underleverantörer med sina krav, uppger TV 4 Nyheterna Väst. Ett företag med produktion i både i Belgien och i USA har på måndagen lämnat in en fordran på drygt 7,6 miljoner kronor.

Nu har också Bilpartner beslutat att stoppa all nyförsäljning av Saab vid sina tio anläggningar i Skåne, skriver Sydsvenskan. I fredags meddelade Holmgrens Bil, som säljer bilar på sju orter i Småland, att man slutar med märket.

Bilpartner har sålt Saab sedan märket föddes och är landets näst största Saabåterförsäljare. Men nu är det slut.

- Vi har tagit en time out och plockat bort utställningsbilarna. Det är tråkigt, men det finns ingen anledning att jobba med att sälja bilar som man inte vet om eller när de kan levereras, säger Anders Carlsson, styrelseordförande i Bilpartner, till TT.

Beslutet fattades förra veckan, och det fåtal demonstrationsbilar som fanns i bilhallarna kördes ut och ersattes av andra märken som Bilpartner också är återförsäljare av.

- Vi har inte sagt upp kontraktet med Saab. Är det så att produktionen kommer i gång så kommer vi att sälja Saab igen, säger Anders Carlsson.

Även i USA, som tidigare räknades som Saabs viktigaste marknad, börjar Saabhandlare på grund av osäkerheten att se sig om efter alternativ, skriver branschtidningen Automotive News.

I dag var arbetarna på Saab-fabriken i Trollhättan kallade till jobbet för ett informationsmöte i en fabrik som stått stilla sedan början av april.

Fredrik Almqvist som jobbat som montör på Saab sedan 1995 kom till mötet och hoppades få en del frågetecken uträtade.

- Men vi fick inte veta någonting. Inget besked om när fabriken ska starta mer än att de hoppas att det ska ske så snart som möjligt, och det har vi ju hört förr. Vi fick heller ingen garanti för att lönen kommer på torsdag, säger han.

Fredrik Almqvist vågar inte tro på att lönen kommer förrän han ser pengarna på kontot.

- Planen är att betala lönerna, säger informatören Gunilla Gustavs och upprepar att Saab-ledningen följer flera spår för att lösa den kortsiktiga finansieringen.

Något napp har dock inte pengajakten gett hittills.

Det har inte betalats ut några arvoden till styrelsen i Saabs ägarbolag Swedish Automobile sedan bolaget köpte Saab Automobile i februari 2010 enligt Saabs informationsavdelning.

Beskedet kommer efter förra veckans kritik mot att bolagsstämman i maj beslutade att höja arvodena med flera hundra procent. För ordföranden handlade det om ett lyft från cirka 140 000 kronor till runt 900 000 kronor.

– Styrelseledamöterna har själva valt att vänta med betalning tills Saab är stabilt och starkare, säger Gunilla Gustavs på Saabs informationsavdelning.

– Det är omständigheter som vi inte kände till förra veckan. Annars hade vi givetvis kommunicerat det, tillägger hon.

I bolagets bokslut, som är daterat sista mars, står ersättningsnivåerna beskrivna.

– Men inget har betalats ut ännu, säger Gunilla Gustavs.

Vd Victor Muller har också sagt att han väntar med att ta ut sin bonus tills leverantörerna fått betalt.