Annons
X
Annons
X

Cadillac gasar i Kina – lyxsatsar på de unga

Cadillacs tar upp konkurrensen om unga kinesiska lyxbilsköpare. I januari öppnade biltillverkaren sin första fabrik i landet, vilket gör det möjligt att undvika en 25-procentig importskatt. Förra året ökade försäljningen med 14 procent i landet till närmare 80 000 bilar.

Av TT
(uppdaterad)

I Kina är medelåldern på köparen av en Cadillac 34 år, lite drygt hälften av en amerikansk köpare.

Cadillacchefen Johan De Nysschen säger att eftersom den unga målgruppen redan dominerar lyxmarknaden är det bättre att redan från början försöka att positionera sig mot den.

Håll dig uppdaterad med SvD Näringslivs nyhetsbrev:

Anmäl dig här.

kundservice.svd.se
Annons
X
Annons
Annons
X
Bild 1 av 1
Annons
X
Annons
X