Annons
X

Comhem twittrar förlåt till sina kunder

Comhem beklagar nätavbrottet igår – på Twitter. Sedan 8 imorse bemöter de kritik på mikrobloggen. Flera kunder skrev ut sin ilska när kundtjänsten låg nere, och de har fullt upp med att svara idag.

De beklagar, ber om förlåt, förklarar och hänvisar till kundtjänst. Kritiken haglade på mikrobloggen Twitter när kundtjänsten låg nere, nu finns Comhem där för att svara på den.

– Många tycker att det är bra att vi finns där nu och håller en begriplig dialog med kunderna, självklart förstår vi att det finns frusterade kunder, säger Samuel Garlöv, ansvarig för sociala medier på Comhem sedan två veckor tillbaka.

I början av april skapade Comhem en användare på Twitter som en del av en ny satsning. I dag startade den, sammanfallet med den stora kollapsen.

Annons
X

– Man kan tycka att vi skulle gett oss ut när det hände i går natt. Men vi gjorde inte det utan startade 8 imorse, säger Annika Sten Pärson, marknads- och försäljningsdirektör på Comhem.

På Comhem är man bedrövande över blixtnedslaget igår. De vill be om ursäkt och har enligt Annika Sten Pärson tagit åt sig kritiken om att vara krångliga och opersonliga.

Kommer ni att flytta er kundtjänst till Twitter?

– Nej, den försigår i allra högsta grad i Härnösand.

ComHemAB på Twitter följs av 74 användare och har skrivit 44 inlägg sedan starten imorse.

Annons
X
Annons
X
Annons
X
Annons
X
Annons
X
Annons
X

Mer från Startsidan

Annons
X